Vi har tidligere skrevet om de kommende nye muligheder med Cura Bi i forbindelse med den nye release, som rulles ud i disse dage.
Da data vedrørende genbrugshjælpemidler blev indberetningspligtig til Danmark Statistik (L411) per 1. juli 2022 (https://www.dst.dk/ext/80777103961/0/velfaerd/Genbrugshjaelpemidler-kravsspecifikation-gaeldende-1-juli-2022–pdf), kan kommuner, der anvender Cura Hjælpemiddel, fremover indberette gennem Cura BI fra og med denne release.
Der bliver automatisk genereret en CSV-fil med det indberetningspligtige data fra Cura BI-Hjælpemiddelkuben. CSV-filen ligger i en mappe på fildelingsdrevet på Cura BI-serveren. Den første fil vil være tilgængelig i uge 39 (ugen efter release). Læs mere om funktionen i release noten under punktet Cura BI på Curaudrulning.
Mapning
Men indberetningen kræver en mapning af jeres hjælpemiddel-sagstyper i Cura til en af disse, så hjælpemiddelydelserne kan blive udtrukket korrekt i BI-rapporten til DST-rapporteringen. Mapningen bruges til at sætte lovparagraffer på hjælpemiddelydelser til DST indberetning. Se mere hos Danmarks Statistik.
Mapningen foretages i Cura under valglistemapninger: ”Sagstyper til paragraffer” – sagstypen refererer til hjæpemiddelydelsens sagstype.
Konfigurationsvejledningen Konfiguration af valglistemapninger er opdateret.