Nogle af jer har undret sig over, hvorfor patchopgraderingerne nogle gange tager længere tid end andre, og hvordan det kan være, at det går hurtigere med en major opgradering.
Den helt korte forklaring er, at vi egentlig ikke har travlt med vores patchopgraderinger, fordi vores fokus med dem er, at I kan arbejde, som I plejer undervejs. Patchopgraderingerne kører i baggrunden og skal ikke give jer nogen bekymringer undervejs.
Der er altså ingen påvirkning af jeres drift, mens patch-opgraderingen kører – heller ikke når vi bliver forsinkede.
Mange bække små
Når vi kører en major opgradering, tager vi en kunde ad gangen. Mens vi ved en patchopgradering, tager alle kunder på den pågældende release på grund af vores multi tenant setup. Ved de første patchopgraderinger på en release er der ikke så mange kunder på, men ved de senere er I mange – og det kan derfor tage længere tid.
Vi begynder på en patchopgradering mandag klokken 8 og slutter senest tirsdag klokken 16. Et par gange har vi overskredet dette servicevindue, hvis der har været ændringer i patchen, som har været mere tidskrævende at rulle ud. Vi arbejder kontinuerligt på at optimere udrulningsprocessen, men vores vigtigste fokus er, at I skal kunne arbejde som I plejer, mens vi udruller patch.
Vi uploader altid de nye klienter i løbet af mandag, uanset hvornår vi er helt færdige med patchopgraderingen.
I modtager altid en mail med information, når vi går i gang, en mail mere når vi er færdige, og yderligere én hvis vi bliver forsinkede. Men igen – der er ikke nogen driftspåvirkning, selvom tingene trækker ud, og I kan roligt arbejde, som I plejer.