I de seneste år har vi fokuseret intensivt på at levere en højere kvalitet i vores releases, og som de seneste release notes bærer tydeligt præg af, har vi i 2024 haft stort fokus på at rette nogle af de ældre fejl i Columna Cura.
Når I melder en fejl ind, løser vi naturligvis med det samme de kritiske og vigtigste, mens andre lægges til side i vores backlog og samles til en efterfølgende release. De fejl har vi siden 2021 haft fokus på at nedbringe og er efterhånden kommet rigtig godt ned i bunken. Status i 2024 er, at vi siden 1. januar til 1. oktober har nedbragt den samlede mængde af fejl med hele 69%.
Mindre backlog
Mængden af fejl er nu på det laveste niveau i mange år.
Hvis man kigger på de tre områder, hvor der var meldt flest fejl ind, så var det på disse tre områder: ydelser, aftaler og observationer.
Faldet i 2024 for fejl på de tre områder er henholdsvis:
- 61% for ydelser
- 41% for aftaler
- 64% for observationer
For jer som kunder betyder det blandt andet, at vi har fået rettet en stor del af de ældre, ikke-kritiske fejl, at nyindmeldte fejl kan behandles langt hurtigere, at brugeroplevelsen forbedres, at kvaliteten i vores kode er forbedret markant, og at der er mere tid til at udvikle ny funktionalitet.
Færre kritiske fejl
– Vi har gjort et stort stykke arbejde med at sikre, at vi slipper færre kritiske fejl ud. Vi kan se på vores fejlstatistikker samt fra tilbagemeldinger fra flere af jer kommuner, at det er lykkedes ganske godt igennem de seneste par år, siger Heidi Pedersen, Vice President i Cura.
Efter at have opnået betydelige forbedringer i kvaliteten af vores releases, har vi rettet fokus mod at håndtere de ældre fejl af lavere prioritering, som har ligget i backloggen og ventet på, ’at det blev deres tur’.
– De ældre fejl er vi kommet godt omkring i løbet af 2024, hvorfor vi kan se af vores statistikker, at der dels ikke ligger så mange, og dels at de ikke ligger der så længe. Jeg er ganske tilfreds med, at vi er et andet sted nu og kan betrygge kommunerne i, at vi vil fortsætte rejsen og vores fokus på kvalitet, siger Heidi Pedersen. I kan følge vores arbejde med at nedbringe jeres fejl i de oversigter, som I modtager hver anden uge.