Ændring af bestilt ydelse

En del kunder oplever problemer med at ændre visse oplysninger på en ydelse, når først ydelsen har været bestilt.
Dette er indført for at undgå uhensigtsmæssige rettelser i oplysninger, der kan være rapporteret og benyttet til planlægning

I nogle tilfælde er der dog behov for at rette i disse oplysninger på en bestilt ydelse – for eksempel i forbindelse med oprydningen af ydelser før release 47.

Hvis det er tilfældet, kan man benytte følgende opskrift:

  1. Åbn ydelsen
  2. Ret ydelsens startdato, så den ligger EFTER dags dato. Det kan være nødvendigt også at rette en eventuel slutdato, så slutdato ligger efter startdato.
  3. Gem ydelsen – brug ’Gem’. Brug IKKE ’Gem og bestil’
  4. Åbn ydelsen igen
  5. Ret de oplysninger, der skal rettes. Ret ydelsens start- og eventuelt slutdato igen, så datoerne er korrekte
  6. Gem og bestil ydelsen.