Vil du blive klogere på Cura?
Vi tilbyder løbende kurser, der giver dig grundlæggende viden til at arbejde i Cura. Derudover har vi også en bred palette af ydelser og services, hvis det er det, I har brug for.
Planlagte kurser
Her kan du se, hvilke kurser vi udbyder i den nærmeste fremtid. Klik på kurset for at få mere information og tilmeld dig via formularen. Du kan også bestille et skræddersyet kursus for en gruppe af medarbejdere – vi finder den løsning, der giver mest mening for jer.
2. servicebrevswebinar release 44
Implementeringskonsulent Rikke Terp gennemgår servicebrevet og de spørgsmål, der er kommet i postkassen.
Onsdag den 27. november klokken 10-11.
Ydelser & Services
Få hjælp af én af Systematics konsulenter til råd, vejledning og konkrete handlinger hjemme hos jer. Se de forskellige muligheder for hjælp.
Klik på + for at udvide og læse mere om de enkelte punkter.
Arkivering – basis
Levering af en lovformelig arkiveringsversion baseret på et snapshot af data i Løsningen.
Systematic tilbyder et arkiveringskoncept, som sikrer, at I som kommune kan efterleve Arkivloven i kombination med Journalføringsbekendtgørelsen og kan aflevere en arkiveringsversion til et offentligt arkiv.
Arkiveringen efterlever et standardformat fra bekendtgørelse om arkiveringsversioner.
Basisløsning
Systematic leverer teknisk dokumentation af Cura og en arkiveringsversion af data baseret på dataudtræk på et givent tidspunkt (snapshot).
Systematic har til Cura udviklet et tool til udtrækning og forberedelse af data til arkivering. Ved hjælp af dette tool danner Systematic en arkiveringsversion af den aftalte data. En arkiveringsversion er et øjebliksbillede og kan både indeholde aktive og inaktive journaldata.
Systematic udtrækker data og genererer 1. version af arkiveringsversionen.
Kommunen videregiver disse dokumenter til arkivet sammen med kontekstdokumentation og øvrig dokumentation, som kommunen er ansvarlig for.
Pris:
Prisen er afhængig af jeres kontrakt med Systematic.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Arkivering – udvidet
Kundetilpasset projekt, der tager hånd om specifikke ønsker og krav udover basis-ydelsen.
Det er kommunen, som er ansvarlig for aftaler med et arkiv om, hvor tit/hvornår der arkiveres, samt for dokumentationen af brugen af Cura. Systematic kan facilitere projektet og projektledelsen heraf, hvis det ønskes.
Udvidet løsning
Har I behov for hjælp eller støtte i processen, hjælper Systematic jer. Det kan være for at definere særlige krav i arkiveringsversionen, eller andet der gør, at Systematic skal designe et arkiveringsprojekt. Et arkiveringsprojekt vil udover prisen for en basal arkivering blive afregnet på timebaserede vilkår.
Pris:
Prisen er afhængig af jeres kontrakt med Systematic.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Cura Konsulentydelser
Curas dygtige konsulenter sikrer, at Cura fungerer optimalt.
Vi tilbyder:
Konfigurationshjælp:
Systematic gennemgår jeres konfiguration sammen med jer og tjekker, at alt er sat op, så I får mest ud af Columna Cura
Udvidet anvendelseshjælp:
Systematics Service Desk hjælper jer med at forstå ny funktionalitet eller brug af funktionaliteten i det daglige
Arbejdsgangsanalyse:
Få mere ud af Cura gennem et planlagt analyseforløb, hvor jeres nuværende brug af Cura analyseres. På bagrund af analysen laves en rapport, som indeholder anbefalinger til optimering af processer, arbejdsgange og digitalisering.
Brugstjek:
Benytter I Cura korrekt, eller er der uudnyttede funktioner, som I gerne vil begynde at bruge? Få et brugstjek af jeres kørende løsning, hvor vi sammen gennemgår jeres konfiguration og retter op på fejlkonfigurationer, og hjælper jer med at konfigurere nye funktioner.
Pris:
Prisen er afhængig af jeres kontrakt med Systematic. Der kan afregnes via klippekort.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Integrationsovervågning
Kunden tilsluttes Systematics løsning for integrationsovervågning. Løsningen er baseret på standard-komponenten Grafana.
Med løsningen kan kunden selvstændigt overvåge applikationsdriften uden kontakt til Systematics Servicedesk.
Ved tilslutning til løsningen oprettes et antal standard dashboards (skærmbilleder) til overvågning af systemets integrationer med opsamling af data specifikt for kunden. Samtidig oprettes et antal af kundens brugere med adgang til disse dashboards.
Desuden vil Systematic gennemgå de oprettede dashboards og generel brug af løsningen for de oprettede brugere (cirka 1 times online møde).
Kunden kan, i tilfælde af specielle ønsker til overvågning, ved tilslutning eller på et senere tidspunkt tilkøbe special-tilpassede dashboards.
Pris:
Prisen er afhængig af jeres kontrakt med Systematic.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Konsulenthjælp til Cura BI
Vores BI-konsulenter står klar til at hjælpe jer med specifikke udtræk og opsætning i TARGIT eller Power BI. Vi tilbyder hjælp til:
- Opsætning af rapporter til specifikke formål
- Opsætning af skemalagte opgaver i TARGIT
- Opsætning af indlejrede rapporter i Cura (kun TARGIT)
- Design og udvikling af skabelon-rapport i TARGIT
- Gennemgang af eksisterende rapporter
- Andre BI-relaterede opgaver
Skriv gerne i mailen, hvilken konsulentydelse du er interesseret i.
Pris:
Prisen er afhængig af jeres kontrakt med Systematic. Der kan afregnes via klippekort.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Kundespecifikt testmiljø
Denne ydelse indbefatter, at vi opretter et lukket testmiljø, hvor I kan afprøve en ny løsning og dennes konfiguration. På denne måde kan I forberede implementeringen og nye arbejdsgange inden, at løsningen tages i brug. Det kan også bruges til at vurdere de konsekvenser en given konfiguration har på tværs af løsningsområderne (f.eks. på tværs af Social og Omsorg).
Testmiljøet er som udgangspunkt opsat med en standardpakke, hvori I selv vil kunne oprette egne brugere og borgere, samt tilgå og tilpasse de dele af konfigurationen, som Cura tilbyder administrationsværktøjer til.
Som en variant til denne standardopsætning er det også muligt at tilkøbe et miljø, hvor vi kan kopiere jeres produktionsdata til testmiljøet.
Systematics Service Desk vil stå til rådighed mellem kl. 8-16 på alle hverdage i tilfælde af spørgsmål eller udfordringer i løbet af testperioden.
Pris:
Prisen er afhængig af jeres kontrakt med Systematic.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Målrettet releasestøtte
Releasestøtte har til formål både at sikre, at I hurtigt og gnidningsfrit får konfigureret Cura efter opgradering, og at sikre, at I forstår at anvende de nye funktioner, så I får mest muligt ud af Cura.
Efter endt opgradering til ny release, modtager I besøg af Curas implementeringskonsulent, som sammen med jer gennemgår releasens nye funktioner, med fokus på hvordan funktionerne kan benyttes hos jer og i forhold til netop jeres arbejdsgange. Med afsæt i denne gennemgang foretages konfigurationen af Cura.
Konfigurationen foretages i jeres eget testmiljø (såfremt I har ét og ønsker at teste først) eller i jeres produktionsmiljø. Konfigurationen foretages af systemadministrator med bistand fra implementeringskonsulenten.
Pris:
Prisen er afhængig af jeres kontrakt med Systematic.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Robotic Process Automation i samspil med Cura
Se hvordan Robotic Process Automation (RPA) kan spille sammen med Cura
Formålet med servicen er at supplere kommunens it-afdeling med viden om Cura – både i forhold til arbejdsgange, funktionalitet og teknik (eksempelvis officielle snitflader) – i forbindelse med kommunens egen udvikling af softwarerobotter.
På den måde sikrer I, at I får et mere sikkert og effektivt analyse- og udviklingsforløb, hvis I er ved at kigge på softwarerobotter.
Vi tilbyder:
- Systematic deltager i kommunens analysearbejde i forbindelse med konkrete RPA-projekter
- Vi kan derudover som en engangsydelse arrangere eksempelvis en enkelt workshop for mindre projekter eller løbende hen over analysefasen for større RPA-projekter
Pris:
Prisen er afhængig af jeres kontrakt med Systematic.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Undervisning i Cura BI
Ved opstart og implementering af Cura BI tilhører undervisning, men det kan være længe siden, eller måske har kommunen fået nye ansatte. Vores BI-konsulenter tilbyder at undervise i vores moduler:
– Cura BI Omsorg
– Cura BI Social
– Cura BI Hjælpemidler
– Cura BI Bolig Plads
Undervisningen følger vores standardundervisning, men kommunen har mulighed for at fokusere undervisningen. Undervisningen indeholder også en introduktion til TARGIT.
Skriv gerne, hvilket modul der ønskes undervist i.
Pris:
Prisen er afhængig af jeres kontrakt med Systematic. Der kan afregnes via klippekort.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Undervisning i integrationer
Få styr på jeres integrationer
Formålet med denne serviceydelse er at gennemgå integrationerne der kører i Cura på et overordnet niveau.
Vi kigger på:
- Hvad er formålet med integrationen?
- Hvad er konsekvensen, hvis den ikke virker?
- Hvem er ansvarlig for integrationen? – Hvis der er tredjeparter inde over (fx MedCom, FSK mv.) modsat hvis det er Systematic eller jeres egen it-afdeling (fx AD). Dette gør det nemmere at fejlsøge.
Kursets længde kan variere alt efter hvor meget/mange integrationer, der skal tales om, men i udgangspunktet vil der være 5 timer forberedelse fra Systematic side, og på selve dagen anbefaler vi, at mødet foregår hos kommunen med en varighed af 3-5 timer. Der deltager to konsulenter fra Systematic.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.
Design dit eget kursus
Hold kursus i vante omgivelser sammen med de nærmeste kolleger og med fokus på egne arbejdsgange. Aftal direkte med underviseren, hvad kurset skal indeholde.
Vi giver tilbud på pris afhængig af kursets varighed og antal deltagere.
Kontakt Systematic eller din Service Manager, hvis du vil vide mere.