Ny Cura-platform til dialog med borgerne

Columna Cura-familien har fået et nyt medlem – nemlig den borgerinddragende kommunikationsplatform Cura Dialog. Produktet er klar til ibrugtagning, og Systematic står klar med et implementeringsforløb til dig.

Cura Dialog-appen er en kommunikationsplatform baseret på dialog, der agerer bindeled mellem borger og kommune.

Borgerinvolvering

Tanken bag Cura Dialog er, at det skal være nemt at involvere den enkelte borger i behandlingen. Og det skal være nemt og intuitivt for borgeren at bruge løsningen og derved tage ejerskab og blive motiveret gennem indsigt og inddragelse i eget forløb. Løsningen er et dialogbaseret værktøj, der giver borgeren et medansvar i samarbejdet med kommunen.

Løsningen er skabt til, at data skal bruges og ikke kun udstilles. På den måde bidrager både kommune og borger med data, der er til gavn for begge parter.

Funktioner

Med Cura Dialog kan borgeren:

  • Se sine aftaler med kommunen og selv aflyse og anmode om ny tid
  • Få instruktion til træning via eksempelvis små videoer, som en fagperson formidler
  • Kommunikere med forløbsansvarlige medarbejdere eller organisation via beskedfunktionen
  • Indtaste egne målinger såsom puls, blodtryk, blodsukker eller lignende
  • Se sine stamdata og give pårørende adgang til at agere på vegne af borger i løsningen
  • Få et overblik over sine bevilgede ydelser

I nærmeste fremtid udvikles følgende funktionalitet:

  • Booking
  • Forespørgsler

Spiller sammen

Når I tager Cura Dialog i brug spiller løsningen automatisk sammen med resten af Cura. Det betyder, at alle data, som borgeren registrerer via Cura Dialog-appen, indgår som en naturlig del af borgers journal.

Den velkendte opgavefunktion i Cura anvendes, når borgeren skriver en besked eller anmoder om en ny tid i løsningen. Her oprettes automatisk en opgave i Cura til den relevante kommunale medarbejder.

Samspillet gør arbejdsgangene mere flydende, da alting foregår i én løsning – nemlig Cura.

Mere information

Løsningen er som sagt klar til at blive taget i brug, og du kan få yderligere oplysninger om løsningen i produktarket her på Curaudrulning under 6. Generelt / 7. Produktark, læse mere om implementeringsforløbet under 6. Generelt / 3. Vejledninger / Punktet Implementeringsforløb eller ved at kontakte din Service Manager.