Kundebesøg forbedrer Cura Hjælpemidler

En gruppe udviklere og Product Owner fra Cura Hjælpemidler-teamet har arbejdet hårdt for at forstå kommunernes behov og udforske deres brug af løsningen gennem en række kundebesøg.

– Vi kan se, at det virkelig gør en forskel, når vi tager ud og ser, hvordan de enkelte kommuner bruger løsningen. Nogle gange skyldes det, at der er dele af løsningen, de ikke er bekendt med, og andre gange bruger de den på en anden måde, end vi havde forestillet os. Dette gør os klogere og hjælper med at fjerne fejl i produktet, siger Martin Pekruhn, som er Product Owner for Cura Hjælpemidler.

Systematic har investeret betydelig tid og ressourcer i Cura Hjælpemidler og har leveret en række forbedringer, mange af dem baseret på kundernes forslag.

– Vi kiggede på mængden af fejl og især på, hvad vi kunne gøre, så kunderne bedre selv kunne forstå de arbejdsgange, de skulle igennem. Vi foretog en række ændringer i den underliggende funktionalitet, forbedrede brugervenligheden og analyserede årsagerne til fejlene. Vi opdagede, at nogle problemer, som kunderne oplevede som store og generende, faktisk blot krævede små rettelser, som vi nemt kunne implementere, siger Martin Pekruhn.

Columna Cura Hjælpemidler har dermed i de seneste år gennemgået en imponerende transformation med markante forbedringer og næsten total eliminering af fejl.

Martin Pekruhn opfordrer kommunerne til at tage kontakt, hvis de ønsker at dele viden og indsigt og derved bidrage til forbedringen af Cura Hjælpemidler.